دسته بندي | كامپيوتر و IT |
بازديد ها | 1 |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 90 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 12 |
اشاره
در جهان پرشتاب و پيچيده امروز، در هر تحول و حركت جديدي نيازها و مسايل جديد و بعضاً پيچيده اي به چشم مي خورد كه پاسخگويي و پيدا كردن راه حل آنها بدون بهرهگيري از رويكردهاي جديد و تكنولوژي و ابزارهاي نو امكان پذير نيست.
يكي از فناوري هاي جديد كه هر روز بر اهميت جايگاه آن در جوامع بويژه سازمانها و بنگاهها افزوده شده و جنبه استراتژيك و راهبردي پيدا كرده، فناوري اطلاعات و ارتباطات است كه به اختصار «فاوا» ناميده مي شود. در سالهاي اخير، فاوا نه تنها عامل عمده توانمندسازي سازمانهاست، بلكه ميزان توسعه يافتگي سازمانها در استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات را مي توان به عنوان يكي از شاخصهاي اصلي توسعه يافتگي سازمانها قلمداد كرد.
در عرصه بقاي سازمانها آنچه كه از اهميت خاصي برخوردار است، بحث «رقابت» است؛ زيرا تنها شرايط رقابتي در بازار و احترام به مشتري و سنجيدن نيازهاي مشتري است كه موجب شده است كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در سازمانها و بنگاههاي كشورهاي پيشرفته افزايش يافته و به عنوان عامل قدرت و سازندگي در استراتژي مديران گنجانده شود.
از آنجا كه فناوري اطلاعات و ارتباطات نه تنها در حوزه فعاليت خود، بلكه در كليه فعاليتها اعم از اقتصادي، صنعتي، توليدي، بازرگاني و اجتماعي تاثيرگذار است و درواقع زيربناي تحول سازماني محسوب مي شود، اين بار تدبير درصدد برآمده است كه اين بحث را به عنوان يك موضوع راهبردي و ابزار كسب برتري و مزيت رقابتي بنگاهها در چارچوب ميزگرد موردبررسي و كنكاش قرار دهد.